We zijn op zoek naar spelers voor Maerlants Voorne

Het is vandaag precies een jaar geleden dat we een heel weekend schitterden bij het theaterspektakel Perpetuum Mobile. Het is voor velen een dierbare herinnering en we hebben een  inzet getoond waar je trots op kan zijn! Nogmaals Chapeau! Mede gebaseerd op het enthousiasme en het succes, denken wij dat het belangrijk is om het publiek nog eens  op een toegankelijke, culturele en speelse manier kennis te laten maken met de onbekende maar niet onbelangrijke verhalen van Voorne: de Cisterciënzer monniken en Jacob van Maerlant.
Het voorstel is om dit theaterspektakel  “Maerlants Voorne” op te voeren bij Bastion IX, en de gereconstrueerde Noordpoort. Dit is extra bijzonder omdat de herbouw van de Noordpoort in 2022 voor nogal wat ophef heeft gezorgd in Brielle. Wij willen deze locatie, nu ze er eenmaal staat, als een amfitheater op een positieve manier in het daglicht zetten en als één van de eersten als theater in gebruik nemen.
Er is een script geschreven gebaseerd op de geschiedenis van het eiland Voorne. Met het accent op de bovengenoemde verhalen, die zich voornamelijk afspelen in de dertiende eeuw.
De planning is in het  weekend van 22 en 23 juni 2024 vier voorstellingen te verzorgen.
De voorlopige planning is als volgt: start repetities van oktober t/m december 2023.
Januari t/m maart : repetities
Maart t/m mei zoveel mogelijk repetities op locatie
20 juni:  generale repetitie
22 en 23 juni uitvoering
Wil je als speler meedoen aan het Theaterspektakel “Maerlants Voorne” geef je dan hier op met naam, email en telefoonnummer.