Uitvoerenden op 18 november

Annelies Prins – sopraan

Annelies Prins behaalde eerst het D.M.-diploma piano aan het Rotterdams Conservatorium. Daarna studeerde ze een jaar zang in Milaan bij Rodolfo Rodriques-Fernandez.
In 1998 behaalde Annelies het D.M.-diploma solozang aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag, waar zij studeerde bij Wout Oosterkamp, Meinard Kraak en Cristina Deutekom. Daarna werd Annelies gecoached door Pieter van den Berg.

Annelies vertolkte vele rollen in operettes, o.a. Tessa in “The Gondoliers”, Sylva in “ Die Csárdásfürstin”, barones in “La vie parisienne”, Klärchen in “ Im Weissen Rössl en godin Diana in “Orpheus.” En de barones in de nieuwe operette “Suzanne”.
De operarollen: Siebel en Margherite in “Faust” van Gounod,” Odabella “ in de Attila, Abigaille in Nabucco van Verdi en in ’”t sluwe vosje” van Janácek o.l.v. Kenneth Montgomery. In de nieuw geschreven opera van M.Kalkman Laurentius de muze-rol.
Zij zong ook solistisch in vele oratoria o.a. het Gloria van Vivaldi, het requiem van Cimarosa, de mis in C van Mozart en in de Matthäus Passion van Bach.

Annelies volgde masterclasses bij Horst Günther, Diane Forlano, Adelisa Tabiadon ( Bel canto), Wilma Driessen, John Bröcheler (via Promo-sing) en Margreet Honig (uitgezonden door de VPRO-radio) met Han Reiziger.
Met het Zeeuws orkest bracht Annelies de Oceaan-aria uit de Oberon van C.M. von Weber en Rusalka’s Maan aria o.l.v. Ernst van Tiel.
Na haar studie kreeg ze een beurs van het Richard Wagner Verband als stipendiaat voor de Bayreuther Festspiele. Ze was tevens zien op de Bulgaarse televisie met opera aria’s van Puccini met het Vidin Philharmonisch orkest. Ook maakte zij een concertreis door Noord-Italië. De Nederlandse geënsceneerde opera’s waren “de legende van Schoonderloo”, “Het zingende botje”, twee opera’s voor kinderen en Eise Eisinga waarin ze de vrouw van Eise speelde. Het laatste project was “Des Knaben Wunderhorn” van G.Mahler met orkest.
Website Annelies Prins

Rachel Daniëls – chello

Rachel Daniëls, 16 jaar, begon haar muzikale loopbaan met een jaar Algemene Muziekvorming aan de muziekschool in Helmond. Tijdens dit jaar maakte zij kennis met verschillende muziekinstrumenten. De warme klanken van de cello spraken haar meteen aan. Aan de muziekschool in Hellevoetsluis volgde zij cellolessen en op haar 13e werd ze aangenomen op de Havo voor Muziek en Dans in Rotterdam waar ze nu Havo-4-Muziek volgt. Rachel krijgt daarbij les van dhr. H.J. Stegenga aan het Rotterdams Conservatorium. Haar hobby’s naast cello zijn: fotografie, dans en theater (zowel het toneelspelen als het schrijven van musicals).

Paul Daniëls – piano

Paul Daniëls (50), heeft jarenlang piano geleerd bij mevr.L.Henrichs in Amsterdam. Daarna in Engeland verder gestudeerd bij mevr.E.Tribes en dhr.E.Verona. Als uitvoerend pianist heeft hij aan verschillende competities meegedaan in de jaren 1982-1985. Van John Bingham kreeg hij de hoogste graad. Hij speelt momenteel met verschillende cellisten en in het Musica Trio (Piano, Cello en Viool). De stukken die uitgevoerd worden zijn:
Rachmaninov – Vocalise
Rachmaninov – Sonate voor Cello en Piano g-moll, Op.19 ‘Andante’