tickets
6harp
7midzomer
next arrow

Op 10 december heeft de Culturele Stichting Voorne op een grandioze wijze de opening van de slotmanifestatie 450 jaar Brielle mogen openen met de
life gezongen triomfmars uit de opera Aida van Verdi. Voorafgaande aan de lezing van Prof.dr.Beatrice de Graaf werd het publiek aangenaam verrast met de 16e eeuwse personages van Briellenaren, monniken en nonnen.
De rode draad van de voorstelling was het beeld van de Brielse nimf op het Asylplein. Zij rees op uit de schuimkoppen van de zee en door Willem van Oranje werd haar de vlag overhandigd.
Omdat 10 december de Internationale Dag van de Rechten van de Mens is, werd dit thema vervlochten met filmbeelden, vlaggen en banieren.
In de middag werd op een grandioze muzikale en theatrale wijze de verhalen uit het verleden heden en toekomst verteld. Als decor van het verleden hingen panelen van de vier gebrandschilderde ramen uit de Catharijnekerk kerk. Het Brielle boek fungeerde als thema van het heden. De tijdscapsule als symbool voor de toekomst Als afsluiting werd het enthousiasmerende lied “Think“ van Aretha Franklin gezongen wat een daverend applaus opleverde.
Tenslotte werden Ad Woudenberg en Margareth van Rooijen geëerd met de Brielse Erepenning, uitgereikt door burgemeester Gregor Rensen.