Romeo en Julia: het verhaal

Het verhaal speelt zich af in Verona. De familie Capulet en Montague zijn aartsvijanden van elkaar. Een relatie met iemand van een andere familie is onmogelijk. Romeo is verliefd op Rosalinde, maar ze ziet hem niet staan, hij heeft hierdoor veel verdriet. Romeo’s nicht heeft een oplossing bedacht: ze gaan samen naar het gemaskerde bal van de Capulets. De vader van Julia heeft een man voor haar uitgezocht: graaf Paris. Julia is niet verliefd op hem. Omdat het een gemaskerd bal is komen familieleden van Romeo makkelijk binnen. Wanneer Romeo en Julia elkaar ontmoeten vallen ze gelijk voor elkaar. Wanneer het masker van Romeo per ongeluk van zijn hoofd wordt gehaald, wordt onthuld dat hij geen Capulets is en hij wordt van het bal verwijderd. Toch heeft het plan van zijn nicht gewerkt. Romeo is opnieuw verliefd. Nadat hij van het feest is verwijderd, gaat Romeo naar de tuin van de familie Capulet. Hij ziet daar Julia op het balkon staan. De dag erna Trouwen Romeo en Julia in het geheim. Als Romeo terug gaat naar huis komt hij een paar nichten van Julia tegen. Er breekt een gevecht uit. Uit beide families sterft een persoon. Romeo heeft iemand vermoord, daarom mag hij niet meer in het gebied komen waar hij woont. Romeo en Julia gaan liever dood dan dat ze niet bij elkaar kunnen zijn. Julia bedenkt een plan. Ze verkrijgt een drankje, als ze dan inneemt, lijkt ze dood maar na een paar dagen zal ze weer ontwaken. Er is een brief onderweg naar Romeo waar het plan in staat, maar de brief komt nooit bij Romeo aan. Wel ontvangt hij het nieuws dat Julia is overleden. Romeo koopt een sterk gif. Hij keert terug naar Julia en neemt naast haar het gif in. Wanneer Julia ontwaakt ziet ze Romeo dood naast haar liggen. Ze steekt zichzelf neer met Romeo’s dolk.

Bent u nieuwsgierig geworden ga dan naar onze website www.festival-zwartewaal.nl